מה עושים כשיש כתמים על הספה

הספה בביתכם נמצאת במקום מאוד מרכזי ושימושי. כתמים על הספה הם דבר בלתי נמנע. השאלה היא לא 'אם' אלא 'איך'. כלומר איך מנקים כתמים שנוצרו על הספה היקרה. הבעיה היא לא רק הכתם אלא גם הריח הלא נעים שבא בעקבותיו. יש שיטות פשוטות לכתמים פשוטים ויש שיטות מקצועיות לכתמים 'מקצועיים'.

מה עושים כשיש כתמים על הספה

לאחר ניקוי ספות מבד, הספה תהיה נקייה ומזמינה. היא תשווה לחדר ולבית בכלל מראה אסתטי והיגייני. וכמו בכל דבר בחיים כך גם בכתמים, הכי טוב לתפוס אותם כאשר הם צעירים. כלומר כשהכתם עדיין טרי ולא הספיק להתייבש. כתמי יין ושמן אפשר ביתר קלות להוריד כאשר הם עדיין לא התייבשו ולכן מומלץ לפעול מיידית ולא להשתהות עם הניקוי של הכתם.

אפשר להסיר כמעט כל כתם מהספה ולהחזיר לה את חן הנעורים על ידי הפעולות הפשוטות. זה לא אחראי ולא אנושי לזרוק את הספה רק בגלל שיש לה כמה פצעי בגרות… עם קצת קוסמטיקה אפשר לשנות את כל היחס הרגשי שלכם אליה. אז מה עושים באמת כאשר נשפך יין על הספא או כאשר הילדים (שלכם או של האורחים…) מרחו את השוקולד על הספה.

דבר ראשון, חפשו את התווית של הספה שנמצאת בדרך כלל בחלק האחורי של הספה, זו הצמודה בדרך כלל לקיר. בתווית תוכלו לקבל מידע על אופן הניקוי והכביסה של הספה על חלקיה השונים. כמו למשל אם מותר לנקות את בד הריפוד במים. זה נשמע פשוט אבל רוב האנשים לא חושבים על כך…

מה עושים כשיש כתמים על הספה
מה עושים כשיש כתמים על הספה

הסרת כתמי קפה מהספה

על הספה לא נוצרים רק כתמי שמן ושוקולד… גם כתמי דיו, קפה, ודם יכולים להופיע פתאום על הספא ללא הודעה מוקדמת. אם הכתמים הם נקודתיים, כלומר לא התפרסו על פני שטח נרחב והם עדיין טריים, אפשר לנקות אותם עם חומרי ניקוי פשוטים שיש כמעט בכל בית. כי לא הגיוני שעל כל כתם תצטרכו להשקיע במערכת ספות חדשה.

אז בכדי להסיר כתמים כגון אלו, השתמשו בחומר מסיר כתמים שמתאים לבדים או בחומר כביסה חזק. לפני שאתם משתמשים בחומר כזה או אחר, נסו אותו במקום נסתר בכדי לוודא שאיננו הורס את הבד הספציפי שלכם. אם לאחר הניסוי אתם מגלים שהחומרים הביתיים שיש ברשותכם הורסים את הבד הזמינו ניקוי ספות מקצועי.

חשוב שתדעו שלפעמים אפשר לנסות לנקות את הספה עם מטלית הספוגה במים עם סבון, נסו את זה בעדינות ואם זה לא יעזור עלו מדרגה והתחילו להשתמש בחומרי ניקוי מקצועיים. ואל תשכחו כאמור לבדוק אם החומר אינו מזיק לספה, מכיוון שאי אפשר להכליל את כל הספות. ישנם ספות מבד יותר רגיש וישנם ספות מבד פחות רגיש. כמו כן, יש בדים שיש להם תכונת ספיגות גבוהה יותר והם סופגים כתמים יותר מהר ובצורה בולטת יותר.

הסרת כתמי קפה מהספה
הסרת כתמים מהספה

עדיף למנוע מלכתחילה כתמים על הספה

אם מתאפשר לכם, חשבו מלכתחילה – כבר בשעת הקנייה איזה בד אתם רוצים. כי בית שבו מסתובבים הרבה ילדים למשל צריך בד לריפוד שהוא יותר עמיד במים. והמחיר של זה הוא שככל שבד יותר עמיד במים הוא פחות נח. ולכן, ככל שמתאפשר העדיפו את הבד הטבעי יותר (כותנה וכדומה).

אז לסיכום, הספה נמצאת במקום מרכזי בבית, והשאלה היא איך מנקים כתמים שנוצרו עם הזמן ואיך מסירים את הריחות הלא נעימים שהצטברו עליה. התשובה היא שאת הכתמים הפשוטים אפשר לנקות באמצעות חומר פשוט לניקוי כתמים בעוד הכתמים לא התייבשו. את החומר יש    לנסות קודם כל על מקום מוסתר בספה ולאחר מכן, אם אתם בטוחים שזה לא גורם נזק לספה תוכלו להשתמש בחומר בכדי לנקות את הספה.

אפשרות נוספת היא להסתכל בתווית של הספה שנמצאת בחלקה האחורי של הספה ולפעול על פי הוראות הכביסה של היצרן (אלא שהם בדרך כלל מחמירים כדי לא להסתבך משפטית). אם מדובר בכתמים קשים או הפרושים על פני שטח נרחב בספה, הזמינו אותנו כעת לניקוי ספות מקצועי.

עדיף למנוע מלכתחילה כתמים על הספה
עדיף למנוע מלכתחילה כתמים על הספה
רוצים שנחזור אליכם להצעת מחיר? השאירו פרטים
על מה דיברנו במאמר?
מחבר המאמר
דוד חודדה
דוד חודדה

מייסד ובעלים של חברת טל קלין, מביא עמו ניסיון של מעל לעשור בתחום ניקוי ספות, שטיחים, מזרונים ועוד. הוא מתמקד בשירות אישי ואיכותי, עם מטרה להשיג 100% שביעות רצון לקוח. דוד מוכר בגישתו השירותית והחיוך שלו, מה שהופך כל פרויקט ניקוי לחוויה חיובית ומקצועית.