איך לנקות ספת עור

למצוא ספה מתאימה היא לא תמיד מלאכה קלה. לרוב, צריך להתרוצץ בין חנויות רבות עד שמוצאים משהו מתאים במחיר שמתאים לכיס שלכם. לאחר שכבר מצאתם ספת עור שמתאימה לסלון שלכם, צריך לשמור על ניקיון הספות ולא מדובר במשימה הכי קלה. אי אפשר לאסור על הילדים להשתמש בספות, כי לשם כך הן עשויות.

איך לנקות ספת עור

הספות בסלון מיועדות לישיבה ולשימוש בסלון וכן כדי ליפות את הסלון ולהכניס רהיט דקורטיבי לבית. אבל אם לא מטפחים אותם ושומרים עליהם, הספות לא יאריכו חיים הן יתבלו במהירות ולא ישמשו את המטרה לשמה הן נקנו. ולמרות שספות עור דורשות פחות תחזוקה מאשר מישהו שמנקה ספות בד, זה לא אומר שניתן להתעלם מהם לגמרי, כלומר שלא צריך בכלל לתחזק אותם ולנקות מפעם לפעם.

אז אם קניתם ספה מעור, עשיתם את הבחירה הנכונה. ספת עור היא ספה שמחזיקה על פני שנים רבות. אבל לאחר זמן אתם פתאום מגלים שפה ושם יש כתם שלא יורד, שהריפוד שינה מעט את הגוון שלו וכדו'. במקרים חמורים, אם לא תטפחו את הספה תראו גם קילוף של צבע. אז לכן מה שצריך הוא לעשות את הפעולות המתאימות בכדי שהספה מעור לא ייהרס וישבוק חיים טרם זמנו.

איך לנקות ספת עור
רוצים לדעת איך לנקות ספת עור? התייעצו עמנו

ניקוי ספות עור כל הסוגים

בכדי להבין ולהפנים את הוראות הניקיון לספות העור חשוב להבין שספות עור יכולות להיות עשויות מעור של כל מיני בעלי חיים. כמו עור של שור, עגל או פרה. הנפוץ ביותר הוא ריפוד מעור של פרה. את העור מעבדים ומקבלים עור שנקרא 'עור נאפה' עם העור הזה מרפדי את ספות העור.

עם הטיפים שניתן לכם כאן לניקוי ספה מעור, תוכלו להשתמש גם לכל ריפוד של עור, בין אם מדובר בכיסאות בבית או בכיסאות של הרכב. תמיד מומלץ לעבור עם שואב אבק על הספה, לפחות פעם בשבוע, ולאחר מכן לעבור ניגוב עם סמרטוט לח. בכדי להסיר כתמים – בעזרת כמה חומרים ביתיים תוכלו לנקות ולהבריק את ספות העור.

החומרים המומלצים לניקוי ספות עור

החומרים המומלצים ביותר לניקוי ספות עור הם חומץ לבן, שמן זית ורכז של לימונים. ערבבו את כל החומרים ביחס של 50 על 50. כלומר 50% חומץ ו-50% כל השאר ולפני התחלת העבודה נסו את החומר במקום נסתר בכדי לוודא שזה לא גורם לנזק. מה שטוב בחומרים אלו הוא שמדובר בחומרים טבעיים ועדינים שאינם גורמים נזקים אחרים.

אולם למרות כל האמור, צריך להיות זהירים. היות ולא כל ספות העור עשויות מאותו סוג עור ויכול להיות שמה שטוב לסוג ספה מסוימת לא יהיה טוב לספת עור אחרת. ולכן אנו מדגישים שלפני ניקיון של ספת עור כדאי מאוד לדעת את סוג העור ממנו עשוי הריפוד של הספה וכן, כפי שהדגשנו לעיל, בפעם הראשונה שאתם מנקים עם התמיסה של החומרים הנ"ל, יש לנסות את החומר המעורבב במקום נסתר.

אם אכן בדקתם וגיליתם שזה לא משפיע לרעה על הספה קחו מטלית מיקרופייבר ובעזרת התמיסה הנ"ל נקו את הכתמים. אם אין לכם חומץ לבן בבית תוכלו להשתמש בסבון נוזלי עדין. עד כאן מה שאנו ממליצים בכדי לשמר ולטפח ספות עור, אולם בשביל לעשות ניקיון יסודי הזמינו אותנו כבר עכשיו לניקוי ספות ירושלים יסודי ומקצועי.

אנו עושים גם ניקיון דירה מקבלן ונותנים גם ייעוץ בתחום, צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

רוצים שנחזור אליכם להצעת מחיר? השאירו פרטים
על מה דיברנו במאמר?
מחבר המאמר
דוד חודדה
דוד חודדה

מייסד ובעלים של חברת טל קלין, מביא עמו ניסיון של מעל לעשור בתחום ניקוי ספות, שטיחים, מזרונים ועוד. הוא מתמקד בשירות אישי ואיכותי, עם מטרה להשיג 100% שביעות רצון לקוח. דוד מוכר בגישתו השירותית והחיוך שלו, מה שהופך כל פרויקט ניקוי לחוויה חיובית ומקצועית.