איך יודעים באיזה חומר ניקוי להשתמש לספת בד

הספה בבית היא רב שימושית. החל מצפייה משותפת בסרטים, עד למפגשים משפחתיים והשנ"ץ הקצר. כל אלו מתקיימים על הספה או מערכת הספות בבית. בכדי לשמור על הספה צריך לנקות אותה מפעם לפעם. ניקוי תקופתי של הספה ישאיר אותה רעננה לאורך שנים ותוכלו לנצל אותה עד תום.

איך יודעים באיזה חומר ניקוי להשתמש לספת בד

כשרוצים ספה נקייה אי אפשר להסתפק בניקוי שנעשה לפני כמה חודשים, כי בינתיים הספה כבר הייתה בשימוש נוסף והגיעו כתמים חדשים. ומעבר לפני הספה שסופגים לעומק כל כתם, יש גם את החריצים בין המושבים, שם מצטברים אבק ולכלוך וגם פריטים חשובים שאבדו לכם מזה רב וכבר התייאשתם מלמצוא אותם, כמו כרטיס אשראי או מפתח הרכב… בעיקר אם יש לכם ספות בצבע בהיר. אז כל כתם הופך לבולט.

ישנם כמה סוגי ספות, ישנם ספות שהכיסוי של הריפוד שלהם הוא מעור אמיתי או סקאי וישנם ספות שהכיסוי שלהם הוא מבד. ספות הבד הן יותר קשות לניקוי. העור הטבעי הוא הכי פחות סופג מים. אבל זה לא סוף העולם… גם מכיסוי בד של הספות אפשר לנקות כתמים וגם לנטרל את הריחות הלא נעימים. ניקיון יסודי של הספה צריך להתחיל עם שאיבת אבק.

צריך לשאוב את האבק עם שואב אבק איכותי ולהוציא את האבק מכל החריצים והפינות. לאחר השאיבה הראשונה, העבירו בעדינות מברשת עם שיער קשה על פני הספא בכדי להסיר לכלוך גס. לאחר ההברשה הראשונה עברו שוב עם שואב אבק על פני השטח של הספא. אחרי הפעולה השנייה תראו הבדל גדול בתוצאות.

איך יודעים באיזה חומר ניקוי להשתמש לניקוי ספת בד
איך יודעים באיזה חומר ניקוי להשתמש לניקוי ספת בד

בשביל ניקוי יעיל לספות צריך לדעת ממה עשויה הספה

רוב בדי הספות עשויות משילוב של סיבים סינתטיים יחד עם סיבים טבעיים. הספות הטבעיות הן יותר קשות לניקוי למרות שגם המחיר שלהם לקנייה הוא יקר יותר. חלק מהבדים הטבעיים שמשמשים לריפוד הם: פשתן, כותנה וצמר. ולפני שניגשים למלאכת הניקוי חובה לדעת ממה מורכב הבד. מכיוון שיש סוגי בדים שחומר כזה או אחר עלול להרוס אותם, על ידי כיווץ, הסרת צבע, דהייה ועוד.

הבדים הסינתטיים שמשמשים לריפוד הם לרוב – קטיפה, מיקרופייבר, פוליאסטר ועוד. בכדי שתוכלו לנקות את הספה מבלי להזיק לה חשוב לבדוק בתווית את הוראות היצרן המדויקות לגבי כביסה. מבין הבדים הסינתטיים, הקשה ביותר לניקוי הוא בד המיקרופייבר והוא גם הבד הרגיש ביותר. ולכן, בעיקר בספת בד מהסוג הזה צריך להקפיד על הוראות היצרן.

ספות בד הן לא ספות זולות כלל. ואפשר לומר – די בצדק, הן נמצאות במרכז של הבית ומפארות אותו. מאן ה'אגו המנופח' של הספות מה שגורם למחירם לעלות ולעלות. אבל יש להם חלק פחות מחמיא, העובדה שצריך כל הזמן לנקות ולטפח אותם, גורמת שהם יהיו גם נטל לא קל.

ניקוי יעיל לספות
ניקוי יעיל לספות זה רק אצלנו

במוקדם או במאוחר תצטרכו ניקוי ספה

ומתוך סוגי הבדים, יש בדים שסופגים לכלוך מהר יותר ויש שסופגים פחות. כמו כן, יש בתים שהספות יתלכלכו בהם יותר מהר ויש כאלו שלא. זה תלוי במיקום הספה, בתדירות השימוש בה ובגילאי המשתמשים. אבל במוקדם או במאוחר זה מתלכלך אצל כולם אם לא מקפידים לעשות ניקוי באופן סדיר. אבל צריך להגיד ביושר, ספות הבד הן עדיין זולות יותר מאשר ספות העור.

בסופו של דבר, יש עובדה אחת שעליה אין חולק. גם אם מוכרי רהיטים ינסו לשכנע אתכם שזה לא כל כך נורא ושמדובר בבד שאינו סופג לכלוך וכו', המציאות היא שספות הבד מתלכלכות יותר מספות העור והם גם קשים יותר לניקוי. אולם אין ספק שספות אלו הן יותר יפות. אז לפעמים אפשר לעשות את הניקוי בבית לפי הוראות היצרן. ולפעמים אין מנוס מלהזמין ניקוי מקצועי אצל חברה לניקוי ספות בד.

לאחר שהספות שלכם יהיו נקיות כל הבית יהפוך ליותר רענן ואסתטי. אז כמו שאמרנו: לניקוי הספה בדקו את הוראות היצרן לגבי הכביסה והניקוי של סוג הבד הספציפי שלכם. ובכדי לא לקחת סיכון עדיף להזמין חברה מקצועית לניקוי ספות בד.

הזמינו כבר עכשיו ניקוי ספות מרענן ומקצועי.

במוקדם או במאוחר תצטרכו ניקוי ספה
במוקדם או במאוחר תצטרכו מן הסתם ניקוי ספה מקצועי
רוצים שנחזור אליכם להצעת מחיר? השאירו פרטים
על מה דיברנו במאמר?
מחבר המאמר
דוד חודדה
דוד חודדה

מייסד ובעלים של חברת טל קלין, מביא עמו ניסיון של מעל לעשור בתחום ניקוי ספות, שטיחים, מזרונים ועוד. הוא מתמקד בשירות אישי ואיכותי, עם מטרה להשיג 100% שביעות רצון לקוח. דוד מוכר בגישתו השירותית והחיוך שלו, מה שהופך כל פרויקט ניקוי לחוויה חיובית ומקצועית.