איך לנקות שטיח

איך לנקות שטיח באופן שיהיה יפה ומצוחצח? על מנת לדעת איך מנקים שטיח יש תחילה להבין על איזה שטיח מדובר. הנחיות איך לנקות שטיחים מבד יהיו הנחיות שונות מהסבר על איך מנקים שטיחים מחבל וכדומה

איך לנקות שטיח

איך לנקות שטיח
איך מנקים שטיח

חברת ניקוי שטיחים באור יהודה בפריסה ארצית – השטיח הוא חלק עיקרי בבית ולרוב כאשר הוא נמצא הוא נותן את הטון לחלל החדר כולו. בין אם יש לו מראה יוקרתי או פשוט, חם או קר, זהו אחד הדברים המרכזיים והדומיננטיים, שמשפעים על האווירה של מי שנכנס למקום, למרות חשיבותו הוא בחלקו התחתון של החדר ותופס את כל הלכלוך השוקע, וסובל מהמון לכלוך שמגיע אליו. לפעמים זה מתסכל הניסיון לנקות את השטיח ועדיין למצוא את אותם כתמים ומשקעי אבק נחים בו. על מנת לשמור על שטיח נקי וחיוני ולשמור על צבעיו ועל המראה החדיש והיוקרתי יש להזמין ניקוי מקצועי כל חצי שנה וזאת על מנת לשלול השתרשות של קרדית האבק בסיבי השטיח ולמזיקים המעודדים אלרגיה המוצאים בית בשטיחים.

חשוב לדעת שגם אם דואגים להזמין חברת ניקיון, על מנת לנקות יסודית את השטיח, יש לשמור על הניקיון כמה שאפשר ולדעת איך לנקות שטיח גם באופן עצמאי. הרבה אנשים שמגיעים אלינו לא שומרים על שטיח נקי בבית כי הם לא יודעים איך מנקים שטיח נכון. איך לנקות שטיחים עם כתמים זה אולי מורכב יותר אל כל אחד צריך לדעת איך לנקות שטיחים לפחות מאבק ולכלוך שקוע. אז איך לנקות שטיח ומה לא לעשות.

איך מנקים שטיח עם מטאטא?

איך מנקים שטיחים
איך לנקות שטיחים

ניקוי שטיחים ביהוד – לא מנקים עם מטאטא. אנו לא מסבירים איך לנקות שטיח עם מטאטא כי זוהי שיטת ניקוי שאינה כדאית. איך מנקים שטיחים עם מטאטא בלי לפוגע בהם זאת השאלה, והתשובה לכך היא שעוד לא מצאנו דרך המראה איך לנקות שטיחים בצורה זו בלי לפגוע בשטיח. יש שסבורים כי מטאטא עדיף על שואב ולא פעם גם יותר קל ופחות מסורבל. הוא לא כבד, לא צריך להיסחב עם חוט חשמל נגרר, או לחילופין הבטרייה לא נגמרת באמצע העבודה. למרות שיכול להיות שדרך זו קלה יותר אך כאשר מטאטאים את השטיח, בין אם מדובר על ניקוי בשטיח שערות קצרות או ארוכות בפרט, בדרך זו לא ניתן לנקות את רוב הלכלוך של השטיח ולרוב להפך פעולה זו דוחפת את הלכלוך פנימה אל תוך הסיבים, ולעתים אף ישיר המטאטא לכלוך אל השטיח ולא יוציא מהשטיח. מעבר לכך המטאט יכול לפגוע בסיבים ולהרוס אותו וזאת בעיקר כאשר מפעילים כוח בזמן הניקוי בניסיון לנקות את הלכלוך.

כאשר קונים שטיח מנסים למצוא שטיח שלא תופס לכלכוך. חשוב להבין שאין דבר כזה. שטיח מעצם מקומו על הרצפה וכמו הרצפה עצמה גם עליו נוחת לכלוך ונספגים כתמים. אבק מצטבר לא משנה כמה נזהר, גם אם מצליחים למגור חול מהבית את האבק לא ניתן לעצור מלהגיע, הדרך היחידה רק לנקות. לזה מתווסף עוד דברים הנדבקים לשטיחים כמו שערות, אבקנים, ו"תאונות" כמו מיץ שנשפך, יין, מים ועוד. גם בית נקי במיוחד נקודת התורפה היא לרוב השטיח והרבה עקב חוסר היכולות למנוע מלכלוך להשתקע בו. אנו ממליצים לבצע שאיבה לפחות עם בשבוע. מעבר ללכלוך, כאשר שומרים על שטיח נקי הוא גם יהיה נעים ורך לדריכה.

איך מנקים שטיחים –  לא לשפשף

איך מנקים שטיח
איך לנקות שטיח

איך לנקות שטיח שמתלכלך ממיץ או יין אדום, אם נפל אוכל על השטיח או נשפכת שתיה אל תשפשפו הכתם. לרוב פעולת השפשוף תגרום לכתם גדול יותר על ידי מריחתו ולכן כדאי להימנע מפועלה זו. נסו במקום זאת לספוג את הנוזל ובכך למשוך אותו מהשטיח החוצה אל הנייר או הסמרטוט הסופג. במצב זה קחו מטלית או ספוג ולהרטיב במעט מים נקיים, ולנסות לספוג את הלכלוך במשך דקה עד שתיים המשיכו את פעולת הספיגה. את חומרי הניקוי יש להתאים לסוג הטיח (ניתן להתקשר ולקבל ייעוץ) יש להמתין שחומר הניקוי ייספג אך חשוב לפני השימוש לוודא כי זהו חומר שלא יפגע בשטיח ובסיבים שלו. במידה והניסיון לא צלח יש לשלוח לניקוי יבש או להזמין חברת ניקיון שטיחים רגילים או ניקוי שטיחים מקיר לקיר

איך לנקות שטיח | איך מנקים שטיח | איך לנקות שטיחים | איך מנקים שטיחים

רוצים שנחזור אליכם להצעת מחיר? השאירו פרטים
על מה דיברנו במאמר?
מחבר המאמר
דוד חודדה
דוד חודדה

מייסד ובעלים של חברת טל קלין, מביא עמו ניסיון של מעל לעשור בתחום ניקוי ספות, שטיחים, מזרונים ועוד. הוא מתמקד בשירות אישי ואיכותי, עם מטרה להשיג 100% שביעות רצון לקוח. דוד מוכר בגישתו השירותית והחיוך שלו, מה שהופך כל פרויקט ניקוי לחוויה חיובית ומקצועית.