ניקוי ספה בשיטת עשה זאת בעצמך

אפילו בבית הנקי ביותר והמתוקתק, הספות נוטות להתלכלך. הן מתלכלכות בגלל פירורים שנפלו, בגלל ידיים מזיעות, בגלל מיץ שנשפך ובגלל עוד אלף ואחת סיבות נוספות. ארגז כלי עבודה ממוצע לא בהכרח יאפשר לכם לנקות היטב את הספות, אולם לאחר שתקראו את הדברים הבאים, תדעו מה כן מומלץ להחזיק בבית, כך שתוכלו להשאיר אחריכם ספות מבהיקות, בלי טיפ טיפה לכלוך.

שואב חזק עם פייה נוחה לשאיבה

את המקדחה ואת הפטישים תשאירו הפעם בארגז הכלים. הפעולה הראשונית שכדאי לבצע לצורך ניקוי ספות מעור או מבד היא שאיבה רבת עוצמה. החזיקו בבית שואב בעל עוצמה, שיוכל לשמש אתכם לא רק לשאיבה חזקה של השטיחים או הווילונות אלא גם לניקוי הספות. שימו לב שאתם מחברים לשואב פייה ייעודית, נוחה לשאיבה. במידה והספה כוללת כריות נשלפות, תוכלו לשלוף הכל ולהתחיל לשאוב. דאגו לשאוב גם מתחת לכריות הישיבה, סלקו כל פירור ופירוק, סלקו חלקיקי אבק וכל דבר אחר שלא נדבק ונצמד לריפודים ולספות. אחרי שסיימתם, תוכלו להמשיך הלאה לשלב הבא.

כלים ואמצעים להמסת לכלוכים

אם עד כה מי שעשה את מרבית העבודה היה השואב בעל המנוע החזק, כעת אתם לוקחים את העניינים לידיים. זה הזמן להצטייד בכל אלה: דלי גדול, ספוג מעולה, מטלית רכה אך בעלת כושר ספיגה והעיקר – חומר ניקוי להמסת לכלוך. עדיף להצטייד בחומר ניקוי שיכול להמיס שומנים ומרכיבים דביקים, שחודרים לעומק הסיבים והריפודים של הספות. כדאי להתאים את חומרי הניקוי לסוג הספה. זכרו שספה יכולה להיות מרופדת עם בד, עם עור, עם עור סינטטי, זמש וכדומה. אם אינכם יודעים בדיוק ממה עשויה הספה, נסו את חומר הניקוי תחילה בחלק נסתר של הריפוד. רק כשאתם רואים שהלכלוך מוסר והצבע לא דוהה, תוכלו לעבור לניקוי כללי של הספות.

כך תנקו מהר וטוב

חומרי ניקוי לספות מגיעים בצורת נוזלים, בקצף וכן בתרסיסים. תמיד בדקו שאתם מבינים היטב את אופן השימש בחומר הניקוי. נניח שמדובר בקצף ניקוי, הספיגו את הספות בהתאם לכמות הלכלוך והכתמים. תוכלו להשתמש בספוגים או במטליות, במידה וצריך לקרצף את הלכלוך. במידה ומצאתם את חומר הניקוי המקצועי ביותר, הניחו לו לפעול על הריפוד והוא יפרק את מרבית הלכלוך. לאחר מכן, טבלו את הסמרטוט במים וסחטו. באמצעות הסמרטוט הלח עברו על הספות והסירו את חומרי הניקוי. להשלמת הפעולה, שאבו שנית את הספות, לצורך הסרת שאריות לכלוך וסבון. במידת הצורך, חזרו על הפעולה.

אם רצונכם להתפנק עם ספה שנראית נקייה וממש כמו חדשה, תוכלו פשוט להזמין את השירות המקצועי של ניקוי ספות מכל סוג, עור, בד וכדומה. צוות ניקוי יגיע אליכם מצויד בחומרים הכי מקצועיים, שואבים תעשייתיים והמון ניסיון.

רוצים שנחזור אליכם להצעת מחיר? השאירו פרטים
על מה דיברנו במאמר?
מחבר המאמר
דוד חודדה
דוד חודדה

מייסד ובעלים של חברת טל קלין, מביא עמו ניסיון של מעל לעשור בתחום ניקוי ספות, שטיחים, מזרונים ועוד. הוא מתמקד בשירות אישי ואיכותי, עם מטרה להשיג 100% שביעות רצון לקוח. דוד מוכר בגישתו השירותית והחיוך שלו, מה שהופך כל פרויקט ניקוי לחוויה חיובית ומקצועית.