כמה דברים שלא ידעתם על ניקוי ספות

תקופת חג הפסח ותחילת האביב היא הזדמנות מצוינת לניקיון יסודי ועמוק בכל רחבי הבית, ואכן – אנשים רבים מנצלים את החג הקרב לצורך כך. רהיטים הם אולי היעד הראשון לניקיון, שכן באופן טבעי הם מתלכלכים באופן קבוע. ספה היא אחד הרהיטים השימושיים ביותר בכל בית, ולפיכך – גם זו שמתלכלכת בתדירות גבוהה. בבתים רבים הניקיונות מתרחשים ממש בימים אלה, ועל מנת להפוך את התהליך לקל ויעיל הרבה יותר – ריכזנו עבורכם טיפים מצוינים שיסייעו לכם בכך.

ספות וניקיון – מאיפה בכלל מתחילים?

הדבר החשוב ביותר לפני שמתחילים בניקיון ספות , הוא להבין ממה הספה עשויה ומהן הפעולות היעילות ביותר לצורך ניקויה. ניתן, בגדול, לחלק את סוגי הספות לשניים:

  1. ספות עשויות בד
  2. ספות עשויות עור

ספות עשויות להתלכלך מכל דבר כמעט – מאכלים ומשקאות אשר נשפכים או נוזלים על הספה, בגדים המורידים צבע על הספה כאשר יושבים עליה ואפילו חפץ תמים אשר הנחנו על הספה וגילינו ש-"העביר" צבע או חומר היישר אל תוך עור הספה או סיבי הבד שלה. באופן טבעי, אופן הניקוי וחומרי הניקוי בהם תשתמשו – יהיו שונים בהתאם לסוג הספה.

האם ניתן לנקות ספות לבד בבית?

התשובה היא, בגדול, כן. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי כאשר מנקים ספות בבית – תהיה התוצאה טובה ככל שתהיה – היא אינה זהה לתוצאה המתקבלת מניקיון אשר נעשה באופן מקצועי על ידי חברה ייעודית. בכל מקרה, שווה להתחיל ולנסות לבד ולראות איך מתקדמים. במידה ואכן מחליטים לעשות זאת, כדאי לבצע את הפעולות הבאות:

  1. הצטיידו בחומרי ניקוי ייעודיים – ניתן למצוא כיום בכל סופרמרקט או חנות ייעודית חומרי ניקוי רבים ומגוונים, אשר מיועדים למגוון שימושים. אל תתפשרו; לא הייתם רוצים לגלות שהחומר אותו קניתם הרס לכם את הספה… לכן, התייעצו עם אנשי מקצוע ובחרו את חומר הניקוי המתאים ביותר לסוג הספה שלכם.
  2. התחילו בפינה נסתרת – במידה ואתם משתמשים בחומר ניקוי ייעודי, בדקו אותו תמיד בפינה נסתרת של הספה והמתינו מעט. כך תוכלו לוודא שהחומר מתאים לספה שלכם (או לחלופין – מזיק לה), ותוכלו להחליט האם להמשיך להשתמש בו.
  3. הקדישו לכך את הזמן המתאים – פעמים רבות אנו רוצים "לסיים עם זה" ולדעת שפעולת הניקיון מאחורינו. עם זאת, חשוב לזכור כי מאחר וספות מתלכלכות באופן תדיר – גם הניקיון ידרוש, בהתאם, זמן רב. נסו להיאזר בסבלנות ולחשוב על התוצאה אשר תתקבל בסוף.
  4. התייעצו עם אנשי מקצוע – במידה ויש לכם אפשרות לכך, נסו להיעזר באנשי מקצוע אשר יבצעו עבורכם את ניקיון הספות. כפי שראינו, ניתן כמובן לנקות בעצמכם והתוצאה תהיה לחלוטין משביעת רצון; אם אך תרצו להשקיע קצת יותר, תשמחו לגלות את הספות שלכם מחדש לאחר ניקוי מקצועי ורציני.
רוצים שנחזור אליכם להצעת מחיר? השאירו פרטים
על מה דיברנו במאמר?
מחבר המאמר
דוד חודדה
דוד חודדה

מייסד ובעלים של חברת טל קלין, מביא עמו ניסיון של מעל לעשור בתחום ניקוי ספות, שטיחים, מזרונים ועוד. הוא מתמקד בשירות אישי ואיכותי, עם מטרה להשיג 100% שביעות רצון לקוח. דוד מוכר בגישתו השירותית והחיוך שלו, מה שהופך כל פרויקט ניקוי לחוויה חיובית ומקצועית.