איך לטפל בקרדית האבק בספות?

איך לטפל בקרדית האבק בספות?

קרדית אבק הבית היא אחד היצורים הזעירים שחיים על פני כדור הארץ. האורך שלה הוא פחות מחצי מילימטר והמשקל שלה אפסי – אבל הנזק שהיא עלולה לגרום גדול, וזאת משום שהיא גורמת לתגובות אלרגיות קשות אצל לא מעט אנשים. הקרדית, ששייכת למשפחת עכבישנים, אוהבת לחות ואבק, ניזונה מהקשקשים שהעור שלנו משיל, ולכן היא משגשגת בבתים רבים. במיוחד היא עלולה להימצא ברהיטים שונים, בשטיחים, בווילונות ועוד. הפתרון הוא הדברה מקצועית ועוד קודם לכן תחזוקה נכונה של הבית.

למה חשוב לנקות את הבית שלנו לפני שאנחנו עוברים לגור בו?

הבסיס של טיפול בקרדית האבק הוא תחזוקה נכונה של הבית. שאיבה יומיומית היא כמעט חובה, ובמיוחד בבתים שבהם יש אנשים עם אלרגיה לחרק המיקרוסקופי. יש לשאוב שטיחים, ספות, מזרונים, בסיסי המיטות ועוד. המלצה נוספת היא לעבור על הרהיטים עם מטלית לחה, וכמו כן יש לכבס וילונות ומצעים לעיתים קרובות כדי למנוע הצטברות קרדית עליהם.

השמש מהווה אויב טבעי לקרדית האבק, ולכן כדאי לאוורר את החדרים השונים ולאפשר לקרני השמש לחסל את המטרד. אוורור גם מונע לחות, שכאמור אהובה מאוד על הקרדית. אם ישנה ספרייה בבית, חשוב לנגב את האבק מהספרים בתדירות גבוהה.

ניקיון יסודי של הספות והמיטות

מרכיב נוסף במסגרת הדברת קרדית האבק הוא ניקיון יסודי של הספות והמיטות, שאותו כבר כדאי לבצע בעזרת אנשי מקצוע מנוסים.

הסיבה לכך היא שלחברות מקצועיות יש ציוד עוצמתי יותר מאשר השואבים הביתיים. שואבי האבק המקצועיים מצוידים גם במסננים ייעודיים שמונעים מקרדית האבק לחזור לאוויר החדר אחרי השאיבה. במידת הצורך ייעשה גם שימוש בחומרי ניקוי חזקים שלאדם פרטי אין גישה אליהם. בהקשר זה כדאי לדעת שהגורם לאלרגיות היא לא הקרדית עצמה אלא ההפרשות שלה – ניקוי ספות מקצועי וניקוי מזרונים מקצועי מסלקים גם את הקרדית וגם את ההפרשות, וכך תיעלם האלרגיה המציקה.

ריסוס נגד הקרדית

אפשרות נוספת שכדאי לקחת בחשבון במסגרת המאבק נגד קרדית אבק הבית – שכאמור מייצרת בגלל ההפרשות שלה תגובה אלרגית שכוללת התעטשויות רבות, דליפה מהאף, דמעות ולפעמים גם גרד ואפילו התקפים אסתמטיים – הוא הדברה.

ההדברה של החרק ממשפחת העכבישנים מבוססת על ריסוס יסודי של האזורים הנגועים. מדבירים מיומנים מזהים בדיוק את המקומות שאותם חשוב לרסס, ומשתמשים בחומרים האפקטיביים ביותר שיש. חשוב לבחור נכון מבין כל חברות ההדברה שיש – בעיקר על בסיס אמינות ובקיאות מקצועית.

הדברת חרקים כוללת

כשמזמינים חברת הדברה כדאי לנצל את ההזדמנות ולבצע ריסוס יסודי בבית – גם נגד הקרדית וגם נגד נמלים וג'וקים. העלות תהיה כמובן משתלמת יותר בהשוואה להדברות נפרדות, והרווח שלכם הוא לא "רק" כספי אלא גם ראש שקט באמת – בזכות בית שאין בו נמלים, אין בו תיקנים מעופפים ואין בו גם חרקים בלתי נראים אבל בהחלט מזיקים.

המאמר באדיבות ערן קיוותי בעלים ומייסד חברת הדברה בטוחה

רוצים שנחזור אליכם להצעת מחיר? השאירו פרטים
על מה דיברנו במאמר?
מחבר המאמר
דוד חודדה
דוד חודדה

מייסד ובעלים של חברת טל קלין, מביא עמו ניסיון של מעל לעשור בתחום ניקוי ספות, שטיחים, מזרונים ועוד. הוא מתמקד בשירות אישי ואיכותי, עם מטרה להשיג 100% שביעות רצון לקוח. דוד מוכר בגישתו השירותית והחיוך שלו, מה שהופך כל פרויקט ניקוי לחוויה חיובית ומקצועית.