איך לבחור את החברה המתאימה לניקיון ואחזקת מבנים ציבוריים?

רוב האנשים סבורים שבית נקי וריחני הוא בגדר חובה וכמובן מצפים שהספה בלובי הבניין בו הם מתגוררים תהיה מבהיקה, השטיח יהיה נקי והרצפה תהיה מבריקה וריחנית. בשורה התחתונה החשיבות של הנקיון וכן  תקינות מערכות וציוד נוסף במבנה, משמעותית לכל אדם. שהרי כל אחד שמגיע אל בניין מגורים, קניון, בית משרדים או כל מבנה ציבורי מצפה שהשירותים במבנה זה יהיו מתוחזקים, שהמעלית תפעל כראוי, שהרצפה תהיה נקייה ושהספות והשטיחים בבניין יהיו נקיים וריחניים. במאמר זה רשמנו קווים מנחים חשובים לבחירת חברה לניקיון ואחזקת מבנים ציבוריים. הבה נתחיל..

בחירת החברה הנכונה – פעולות מקדימות

טרם אתם מתחילים באיתור אותה חברת אחזקים מבנים במרכז הארץ אשר תספק לכם את השירות בו אתם מעונייינים חשוב שתחליטו מה אתם רוצים. לכן, הפעולה הראשונה תהיה איפיון. כאן תחליטו מהם הצרכים והדרישות שלכם ומהן פעולות האחזקה והניקיון בהן אתם מעוניינים. באם מדובר על מבנה בו יש ריהוט ושטיחים, חשוב לכלול גם את השכרתה של חברה/ספק שמומחה בניקיון של אלו. הפעולה השנייה אותה תעשו היא החלטה לגבי התקציב השנתי אותו תקצו למטרת ניקיון ואחזקה של המבנה הציבורי. רק לאחר ביצוע פעולות אלו, ניתן יהיה להתחיל בחיפושים אחר החברה הנכונה.

בחירת חברה ניקיון ואחזקה

  • רישיון – הצעד הראשון  תמיד יהיה לוודא שהחברה בעלת רישיון לעסוק בתחומים השונים של האחזקה והניקיון. דבר זה תקף גם לגבי אנשי המקצוע אותם היא מעסיקה (חשמלאי – רישיון חשמלאי וכו').
  • התאמה – יש לבחור בחברה שיכולה לספק לכם את כל השירותים אותם הגדרתם בפעולת האיפיון אותה ביצעתם. חשוב לקחת בחשבון שיש חברות שמספקות שירותי אחזקה וניקיון בסיסיים ולכן אם אתם זקוקים לשירותי ניקיון מיוחדים, כמו למשל ניקוי הריפוד בספת הלובי בבניין או ניקוי קבוע ויסודי של השטיחים, חשוב לוודא שניתן לכלול זאת במסגרת שירותי האחזקה והניקיון.
  • ניסיון ומקצועיות – יש לבחור בחברה בעלת ניסיון באחזקת מבנים במרכז הארץ וכזו הידועה בתור חברה אשר מעסיקה אנשי מקצוע מומחים בתחומי התחזוקה השונים. חשוב לוודא שכל המועסקים בחברה עברו הכשרה מתאימה ובעלי נסיון קודם בתחום המומחיות שלהם.
  • ציוד ומכשור – חשוב לבחור בחברה אשר משתמשת בציוד ומכשור משוכלל לביצוע העבודות השונות. בנוסף, חשוב לוודא שהחומרים בהם החברה משתמשת למטרת ניקיון ידידותיים לסביבה ולא יכולים לגרום לפגיעה כלשהי באדם, בעלי חיים או לגרום נזק לשטיחים, ריהוט וכל חלק אחר בבניין.
  • ביטוח – תמיד יש לוודא שהחברה מתחייבת לביטוח לעובדים שלה וזאת על מנת למנוע מצב לא נעים בו העובד יפצע ואילו אתם תצטרכו לשאת את העול הכלכלי של הנזק שנגרם לו.
  • חוזה ותיעוד – תמיד יש לוודא שאתם חותמים חוזה ברור הכולל את כל סעיפי ההסכם עם החברה. בנוסף, יש לדרוש שבמהלך הטיפול במבנה, אנשים חברת האחזקה יתעדו באופן מפורט את הפעולות אותן הם ביצעו וזאת על מנת שתוכלו להיות שותפים לנעשה בבניין.
רוצים שנחזור אליכם להצעת מחיר? השאירו פרטים
על מה דיברנו במאמר?
מחבר המאמר
דוד חודדה
דוד חודדה

מייסד ובעלים של חברת טל קלין, מביא עמו ניסיון של מעל לעשור בתחום ניקוי ספות, שטיחים, מזרונים ועוד. הוא מתמקד בשירות אישי ואיכותי, עם מטרה להשיג 100% שביעות רצון לקוח. דוד מוכר בגישתו השירותית והחיוך שלו, מה שהופך כל פרויקט ניקוי לחוויה חיובית ומקצועית.